www.spargalkes.lt

Oligopolija ir rinka

1. Oligopolinė rinka

Oligopolija – rinka, kurioje visi produktai yra identiški arba artimi pakaitalai, produkciją tiekia nedaugelis firmų, tačiau bent kelios jų palyginti didelės. Natūrali oligopolija – atsiranda tuomet, kai individualiųjų firmų vidutiniai kaštai sumažėja tiek, kad kelios tokios firmos gali pagaminti visą parduodamos produkcijos kiekį mažiausiais vidutiniais kaštais.

2. Įėjimo į oligopolinę šaką barjerai

Kad oligopolinės firmos pelnas nedingtų, rinka turi būti apsaugota nuo naujų firmų įėjimo. Tuo tikslu naudojamos įėjimo kliūtys, kurios būna tokių rūšių:

Natūralios kliūtys. Jos susijusios su gamybos masto ekonomija. Jeigu šakoje yra kelios firmos, kurių dydis garantuoja ekonomiją dėl gamybos masto, jos gauna pelną. Įėjus į rinką naujai firmai, padidėtų pasiūla ir, jei produkcijos paklausa nepakistų, tai tuomet sumažėtų ir kaina. Visos firmos, tarp jų ir įėjusi į rinka naujoji firma, patirtų nuostolių – negautų pelno. Todėl naujoji firma yra nesuinteresuota įeiti į tą rinką, kurioje ji negaus pelno.

Kitas svarbus veiksnys, mažinantis naujų firmų galimybę įeiti į oligopolinę šaką, yra vidutinių bendrųjų kaštų skirtumai. Jau egzistuojančių oligopolinėje šakoje firmų VBK yra mažesni, nei bandančios įeiti firmos. Senosios firmos turi didesnį vadovavimo patyrimą, tvirtus ryšius su žaliavų, medžiagų ar komplektuojančių detalių tiekėjais. Jų darbuotojai yra labiau patyrę, susiklostę ir patikimi ryšiai su bankais ir pan.

Failai:
FailasFailo dydisParsisiųsta
Parsisiųsti šį failą (dccdd13e2d97abd92cf8f0cd75dd31c1.zip)Oligopolija ir rinka26 Kb2
Neteisinga

 
Ekonomika Oligopolija ir rinka
www.kvepalai.ltkvepalai.ltwww.spargalkes.ltspargalkes.ltwww.tytuvenai.lttytuvenai.lt