www.spargalkes.lt

Puslaidininkės ir funkcinės elektronikos įtaisai

Pratarmė

1897 metais anglų fizikas Dž. Tomsonas (J. Thomson) atrado elektroną. Po elektrono atradimo pradėjo formuotis nauja mokslo ir mechnikos sritis – elektronika. Per šimtmetį ji taip veržliai vystėsi ir tobulėjo, kad įsiskverbė praktiškai į visas žmogaus veiklos sritis. Pastaruoju metu elektronika tapo besikuriančios informacinės
visuomenės varikliu. Elektronikos šaknys fizikoje. Jos susiję su Ampero (Ampere), Kulono (Coulomb), Faradėjaus (Faraday), Gauso (Gauss), Henrio (Henry), Omo (Ohm), Kirchhofo (Kirchhoff), Maksvelo (Maxwell), Herco (Hertz) ir kitų mokslo gigantų vardais. Pirmiausia nuo fizikos atsiskyrė elektrotechnika, paskui nuo jos – elektronika.

Elektronika dažnai apibrėžiama kaip mokslo ir technikos šaka, tirianti ir taikanti elektros krūvininkų generacijos, judėjimo, rekombinacijos reiškinius vakuume, dujose, kietuosiuose kūnuose ir taikanti šiuos reiškinius ir jais pagrįstus įtaisus informacijai apdoroti. Taigi elektronika, kaip ir elektrotechnika, tiria ir taiko reiškinius, susijusius su elektronais. Tačiau elektroniką nuo elektrotechnikos skiria du svarbūs skiriamieji bruožai. Pirma, elektrotechnika tiria ir taiko reiškinius, susijusius su elektronais ir elektros srove metaluose, elektronika – su elektronų judėjimu vakuume, plazmoje, puslaidininkiuose. Antra, elektrotechnika susijusi su energetika, elektronika – su informacijos apdorojimu.

Spręsdami informacijos apdorojimo ir perdavimo uždavinius šiuolaikinės elektronikos srities mokslininkai ir inžinieriai taiko naujausius visų mokslo sričių pasiekimus. Apdorojant informaciją panaudojami nebe tik elektronai, bet ir kitos dalelės – fotonai, nebe tik elektronų krūviai, bet ir jų magnetinės savybės. Mikroelektronika transformuojasi į nanoelektroniką. Prognozuojama, kad, taikant nanotechnologijas, informacija bus apdorojama molekuliniame lygyje. Nanotechnologijos taikys kvantinius reiškinius ir reiškinius biologinėse sistemose.

Failai:
FailasFailo dydisParsisiųsta
Parsisiųsti šį failą (a3ae2765b86c9362fe1f738182b7a6fe.zip)Puslaidininkės ir funkcinės elektronikos įtaisai3645 Kb0
Neteisinga