www.spargalkes.lt

Aušinimo sistema

Aušinimo sistemų paskirtis, klasifikacija ir veikimas

Aušinimo sistema reikalinga šilumai nuvesti nuo labiausiai įkaitusių variklio detalių ir optimaliai temperatūrai palaikyti. Jei variklis nebūtų aušinamas, labai įkaistų alkūninio ir skirstymo mechanizmų detalės, jos būtų blogiau tepamos. Be to, varikliui perkaitus, cilindrai blogiau prisipildytų oro ar mišinio, o karbiuratoriniuose varikliuose darbinis mišinys ne laiku savaime užsidegtų. Toks degimas dažnai vyksta labai greit ir yra lydimas didelių smūginių slėgių (sakoma: variklis detonuoja). Taip pat nepageidautina variklį peraušinti, nes ant cilindrų sienelių imtų kondensuotis degalai, darbinis mišinys būtų blogiau paruošiamas, užtruktų degimas. Dėl to sumažėtų variklio galia ir padidėtų degalų sąnaudos. Peraušintame variklyje padidėja tarpeliai mazgų sujungimuose, ir detalės sparčiai dyla.

Karbiuratoriniuose varikliuose aušinimo sistemai tenka apie 12 – 27, dyzeliniuose 15 – 35 % (pripučiamosiose –10 – 25%) visos šilumos, išsiskiriančios cilindre per darbo ciklą. Šie šilumos nuostoliai neišvengiami. Jie gali būti didesni, jei variklis per daug aušinamas. Norėdamas padidinti ekonomiškumą, kai kurios JAV ir Japonijos firmos mėgina gaminti vadinamuosius keraminius variklius, kuriuose degimo kamera, stūmoklio dugnas, cilindrų sienelės ir galvučių vidiniai paviršiai padengti šilumai mažai laidžiomis medžiagomis. Tokių variklių darbo procesas artimas adiabatiniam, nes į aplinką atiduodamos šilumos nuostoliai yra minimalūs. Plačiau keraminiai varikliai nenaudojami dėl sudėtingos ir brangios gamybos bei trumpaamžiškumo. Varikliai dažniausiai aušinami skysčiu arba oru.

Skysčiu aušinamose sistemose cirkuliuojantysis vanduo arba specialus techninis skystis – antifrizas, pasižymintis žema užšalimo temperatūra, paima nuo įkaitusių su variklio detalėm šilumą ir pro radiatorių atiduoda ją į aplinką. Ši sistema gali būti termosifoninė, priverstinė, atviroji ir uždaroji. Termosifoninėje aušinimo sistemoje skystį verčia cirkuliuoti kintantis jo tankis: įšilęs bloko ir galvutės kanaluose, lengvesnis skystis kyla ir patenka į radiatorių; jame atvėsęs, leidžiasi į variklio aušinimo ertmes. Šioje sistemoje aušinimo intensyvumas nereguliuojamas, jis kinta savaime pagal tai, kiek įkaitęs variklis: šaltame variklyje skystis cirkuliuoja lėtai, variklį labiau pakraunant, intensyviau. Termosifoninės aušinimo sistemos privalumas paprastas konstrukcija trūkumai – lėta cirkuliacija didelės skysčio talpos jo garavimas, todėl reikia dažniau tikrinti skysčio lygį sistemoje ir papildyti. Termosifoninės aušinimo sistemos įrengtos paleidimo varikliuose.

Priverstinėje aušinimo sistemoje skystį cirkuliuoti verčia išcentrinis vandens siurblys. Jis ataušina skystį iš radiatoriaus apatinio bakelio tiekia skirstymo kanalu  į variklio bloko ir cilindrų galvutės aušinimo ertmes, o karštą skystį pro termostatą nukreipia į viršutinį radiatoriaus bakelį. Šioje aušinimo sistemoje yra mentinis ventiliatorius, jungimo vamzdžiai, temperatūros kontrolės bei reguliavimo prietaisai – užuolaidėlės , žaliuzės. Jei sistema pripildoma vandens, tai garai ir vandens perteklius, varikliui šylant, išleidžiamas į atmosferą, o jei antifrizu, - jie gali būti nukreipiami kondensuotis į plėtimosi bakelį. Sistemos talpa nėra didelė, karšto ir ataušinto skysčio temperatūrų skirtumas joje nedidesnis kaip 5 – 80C, todėl variklio detalės vienodžiau aušinamos. Priverstinė aušinimo sistema naudojama daugelyje automobilių ir traktorių variklių.

Failai:
FailasFailo dydisParsisiųsta
Parsisiųsti šį failą (65f3338115778a8566f38bb3f8988e0a.zip)Aušinimo sistema8 Kb6
Neteisinga

 
Mechanika Aušinimo sistema
www.kvepalai.ltkvepalai.ltwww.spargalkes.ltspargalkes.ltwww.tytuvenai.lttytuvenai.lt