www.spargalkes.lt

Kainų diskriminacija monopolinėmis sąlygomis

Monopolininkas, esant tam tikroms sąlygoms, gali pasinaudoti savo padėtimi rinkoje ir padidinti savo pelną, nustatydamas skirtingas kainas skirtingiems pirkėjams.

Kainų diskriminacija (price discrimination) yra tuomet, kai tas pats produktas parduodamas daugiau nei viena kaina.

Ne kiekvienas gamintojas gali taikyti kainų diskriminaciją. Tam reikia sąlygų: Pardavėjas turi būti monopolininkas arba turėti monopolijos valdžią, t. y. kontroliuoti gamybą ir kainas. Pardavėjas turi gebėti suskirstyti pirkėjus į grupes, kurių kiekvienos galimybė mokėti už produktą būtų skirtinga.  Šis skirstymas  remiasi skirtingu paklausos elastingumu. Pirkėjas negali perparduoti prekės ar paslaugos. Jeigu tie, kas perka
preke žema kaina, gali lengvai perparduoti ją aukšta kaina, tai aukštos kainos   prekių   ir   paslaugų   pasiūla  padidės, o kaina kris. Kainų diskriminacija bus pažeista. Be to, tuomet  pelnysis  prekių perpardavinėtojai, o ne monopolija.

Kainų diskriminacija dažnai užsiima komunalinių paslaugų įmonės, kurios taiko aukštesnius tarifus organizacijoms ir žemesnius - individualiems vartotojams. Daugelis kino teatrų taiko nuolaidas vaikams ar vyresnio amžiaus žmonėms, dieniniams bilietams. Aviakompanijos taip pat turi daugybe tarifų tam pačiam reisui, tai pačiai vietai ir pan.

Daugelis ekonomistų nagrinėja trejopą kainų diskriminaciją. Pirmojo laipsnio arba tobuloji kainų diskriminacija (first degree or perfect price discrimination) reiškia, kad monopolininkas parduoda preke skirtingam vartotojui skirtinga kaina.

Failai:
FailasFailo dydisParsisiųsta
Parsisiųsti šį failą (d88f0b3e08f89e493a4410530814c9ce.zip)Kainų diskriminacija monopolinėmis sąlygomis27 Kb1
Neteisinga

 
Vadyba Kainų diskriminacija monopolinėmis sąlygomis
www.kvepalai.ltkvepalai.ltwww.spargalkes.ltspargalkes.ltwww.tytuvenai.lttytuvenai.lt