www.spargalkes.lt

Marketingo samprata

Į klausimą kas yra marketingas gali būti keletas atsakymų. Amerikos marketingo asociacija apibrėžia marketingą kaip planavimo, kainų nustatymo procesą, idėjų, prekių ir paslaugų paskirstymą, siekiant sukurti mainus, patenkinančius individų ir organizacijų tikslus.

Dažnai (ypač anglosaksų šalyse) marketingas apibrėžiamas keturiais P : produktas (Product), kaina (Price), vieta (Place) ir rėmimas (Promotion). Angliškai tai dar vadinama „marketing mix”. Toks žymėjimas ne atsitiktinis, o tikslingas, nes parodo kuo, turi nuolat domėtis įmonės vadovybė arba tam skirti skyriai.

Marketingo įmonei pasisektų parduoti savo prekes ar suteikti paslaugas, reikia laikytis tam tikro nuoseklumo planuojant savo veiklą.

Marketingo požiūriu, iš visos aplinkos jai svarbiausi vartotojai ir konkurentai. Taigi marketingo organizatorius veikia tam tikroje aplinkoje. Aplinka yra išorinė ir vidinė. Išorinę (makro) aplinką sudaro visuomeniniai, teisiniai, ekonominiai ir technologiniai veiksniai. Vidinę (mikro) aplinką sudaro tiekėjai, marketingo tarpininkai, varžovai ir pačios įmonės. Marketingo aplinka nuolat keičiasi. Bene greičiausiai keičiasi technologijos. Akivaizdus pavyzdys – kompiuterių ir televizorių gamybos technologijų raida.

Ekonominiai veiksniai kinta gana cikliškai. Ekonomikos sąstingio ar nuosmukio laikotarpiais gyventojų pajamos sumažėja, todėl mažiau perkama brangių ar ilgalaikio vartojimo prekių. Pajamos gali būti laikinai padidintos, gyventojams imant kreditus. Kreditas reiškia, kad pirkėjas išleidžia būsimąsias pajamas. Kreditas pats tampa produktu, kuriam vartotojo poreikis kinta priklausomai nuo palūkanų dydžio. Esant dideliam nedarbui, gali sumažėti ir pirmo būtinumo prekių paklausa. Prie ekonominių veiksnių reikėtų priskirti ir tarptautinės konjuktūros svyravimus, muitų sistemos, valiutų kursų ir kitus pokyčius.

Marketingui daro tam tikrą įtaką visuomeniniai veiksniai. Pavyzdžiui, šiuo metu vis daugiau dėmesio skiriama aplinkos apsaugai, todėl vartotojai ieško aplinkos neteršiančių produktų. Vakaruose sunaudojama daug įpakavimo medžiagų, kurios nėra būtinos. Visa tai kaupiasi sąvartynuose.

Teisiniai veiksniai susiję su įstatymais, ribojančiais tam tikrų prekių pardavimą, paslaugų teikimą ar kai kur reguliuojančiais kainų lygį bei reklamos galimybes (pvz., draudžiama per televiziją reklamuoti cigaretes).

Failai:
FailasFailo dydisParsisiųsta
Parsisiųsti šį failą (5f74eb6a9818dee9038d12d454416183.zip)Marketingo samprata32 Kb3
Neteisinga

 
Verslas Marketingo samprata
www.kvepalai.ltkvepalai.ltwww.spargalkes.ltspargalkes.ltwww.tytuvenai.lttytuvenai.lt